تصفیه در ارتش آزادیبخش جمهوری خلق چین؟

تصفیه در ارتش آزادیبخش جمهوری خلق چین؟

چین در بحبوحه تحقیقات رشوه، رئیس نیروی موشکی را جایگزین کرد.
پس از آنکه گزارش شد چند افسر ارشد به عنوان بخشی از تحقیقات ضد فساد دستگیر شدند، پکن رهبری نیروی موشکی ارتش آزادیبخش خلق را تغییر داد. 

جف پائو
آسیا تایمز
ترجمه مجله هفته
وانگ هوبین، معاون سابق فرمانده نیروی دریایی و خو شیشنگ، افسر فرماندهی عرصه جنوب نیروی هوایی، روز دوشنبه طی مراسمی به درجه ژنرالی ارتقا یافتند. این رویداد که توسط شی جین پینگ، رئیس کمیسیون نظامی مرکزی (
CMC) برگزار شد، به مناسبت روز ارتش آزادی‌بخش خلق در روز سه شنبه برگزار شد. 
رسانه های دولتی گزارش دادند که برای اولین بار، وانگ و شو به ترتیب با عنوان فرمانده نیروهای موشکی و کمیسر سیاسی در مراسم عمومی شرکت کردند. به گفته کایسین، انتصاب جدید به این معنی است که فرمانده اصلی نیرو، لی یوچائو، و کمیسر سیاسی، شو ژونگبو، قبلا استعفا داده اند. 
ساوت چاینا مورنینگ پست در
۲۸ ژوئیه گزارش داد که لی اکنون توسط کمیسیون نظارت انضباطی، آژانس مبارزه با فساد کمیسیون نظامی مرکزی تحت تحقیق است. 
در واقع، تحقیقات درباره لی برای اولین بار در
۲۶ ژوئن توسط یائو چنگ، افسر سابق نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق که در سال ۲۰۱۶ به ایالات متحده فرار کرد، توییت شد. یائو به نقل از منبع خود گفت که پسر لی، که در آمریکا زندگی می کند، برخی از اسناد ارتش آزادی بخش خلق را به ایالات متحده فروخت. 
یائو چنگ در ویدئویی که یکشنبه منتشر شد، گفت: «حزب کمونیست چین معمولاً به‌جای اینکه آشکارا بگوید چه کسی اسناد محرمانه را افشا کرده یا از دستورات آنها سرپیچی کرده است، به نام جنایات اقتصادی به مشکلات سیاسی مقامات رسیدگی می‌کند». 
او می گوید: “نیروهای موشکی، نیروی دریایی و نیروی هوایی بودجه های هنگفتی دارند. اجتناب ناپذیر است که بخشی از این پول صرف هزینه های شخصی و نگهداری افسران شود.”«اگر حزب مجبور باشد در مورد نیروهای موشکی تحقیق کند، افسران زیادی درگیر این تحقیقات خواهند شد.» 
او در مصاحبه قبلی گفت که پکن از اینکه برخی از افسران نیروی موشکی نمی‌خواهند در جنگ در تنگه تایوان شرکت کنند، نگران است. او گفت این افسران می دانستند که پایگاه هایشان توسط ارتش آمریکا بمباران خواهد شد. 
پایگاه های نظامی لو رفته.
در
۲۴ اکتبر، مؤسسه مطالعات هوافضای چین (CASI)، یکی از واحدهای دانشگاه هوایی در ایالات متحده، در گزارشی ۲۵۵ صفحه ای، مکان و عملکرد تمامی ۹ پایگاه و سایر واحدهای پشتیبانی نیروی موشکی چین را افشا کرد. که قبلا تا سال ۲۰۱۶ به عنوان توپخانه دوم ارتش آزادی بخش خلق شناخته می شد.
کلارنس وو، ستون نویس نظامی مستقر در تایوان، در 
مقاله ای که در اول نوامبر منتشر شد، می نویسد که به طور معمول واشنگتن نباید اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار می داد، زیرا ارتش چین پس از آن برنامه های خود را تغییر می دهد و از افرادی که این اطلاعات را فاش کرده اند تحقیق می کند. وو می‌گوید که ایالات متحده می‌خواهد با انتشار این اطلاعات به امتیازات استراتژیک و سیاسی دست یابد. 
انتشار گزارش مؤسسه مطالعات هوافضای چین با دیدار رو در رو بین شی و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در حاشیه اجلاس سران گروه
۲۰ در بالی در ۱۴ نوامبر ادامه یافت. آنها در مورد موضوع تایوان، جنگ اوکراین و روسیه و تجارت و بحث و تبادل نظر کردند. 
تکنولوژی مهم است
چن پوکونگ، مفسر سیاسی چینی مستقر در ایالات متحده، در اوایل ژوئیه گفت که افسران نیروی موشکی چین از چشم انداز جنگ بین چین و ایالات متحده در تنگه تایوان می ترسند. 
او مدعی شد بسیاری از این افسران ارتباطات خصوصی با ایالات متحده دارند و وانمود می کنند که از خط دیپلماتیک سخت پکن پیروی می کنند. او گفت که شی از این واقعیت آگاه شده است که ایالات متحده اطلاعات زیادی در مورد پایگاه های موشکی چین دارد. 
در
۳۰ مارس سال جاری، شبکه اطلاعات تدارکات تجهیزات و تسلیحات ارتش آزادیبخش (WEAIN) اعلام کرد که آدرس ایمیلی برای افراد ایجاد کرده است تا موارد تدارکات غیرقانونی را گزارش کنند. 
مینگ پائو، یک 
روزنامه هنگ کنگ، در ۲۴ مه ادعا کرد که معاون سابق نیروی موشکی، ژانگ ژنژونگ و معاون فعلی، لیو گوانگبین، از آوریل تحت بازجویی قرار گرفته اند. 
این روزنامه همچنین در
۱۳ جولای گزارش داد که جو کیان‌شنگ، فرمانده نیروی پشتیبانی استراتژیک ارتش تحت بازجویی قرار دارد. 
در
۲۶ ژوئیه، شبکه اطلاعات تدارکات تجهیزات و تسلیحات ارتش آزادیبخش در بیانیه‌ای از افشاگران خواست موارد تدارکات غیرقانونی را که پس از اکتبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است، گزارش کنند. این سازمان گفت مقاماتی که با کمک به مناقصه‌دهندگان برنده مناقصه‌ها منافع شخصی کسب کرده‌اند، باید مجازات شوند. 
مرگ های مرموز
این تحقیقات مصادف شد با دو مورد مرگ مرموز در ماه گذشته و برکناری وزیر امور خارجه چین در
۲۵ جولای. 
بر اساس گزارشی که
ThePaper.cn در ۲۷ ژوئیه منتشر کرد، وو گوهوا، معاون سابق نیروی موشکی، در خانه خود در پکن در ۴ ژوئیه درگذشت. بستگان وی گفتند که وو بر اثر خونریزی ناگهانی مغزی درگذشت. اما ژانگ شیائوانگ، رئیس سابق دانشگاه زبان خارجی ارتش آزادی بخش خلق، گفت که ژنرال بازنشسته به دلیل فشار کاری زیاد و زندگی خانوادگی ناخوشایند خود را حلق آویز کرد. 
در
۱ ژوئیه، فنگ یانگه، سرهنگ ارتش آزادی بخش خلق و متخصص در برنامه ریزی هوشمند، هوش مصنوعی و شبیه سازی نظامی، در یک حادثه رانندگی جان باخت. این مرد ۳۸ ساله ساعت های طولانی روی یک پروژه محرمانه کار کرد. بعد از اینکه ساعت ۲ بامداد روز سرنوشت ساز از محل کارش خارج شد، ماشینش با یک کامیون تصادف کرد. 
در همین حال، 
PLA Daily روز دوشنبه گزارش داد که یک واحد از نیروی موشکی اخیراً در یک روز گرم تابستان تمرینی را برگزار کرده است. این سازمان گفت که کامیون‌های حامل موشک‌هایش بیش از صد کیلومتر تا جنگل عمیق راندند و آزمایش کردند که آیا تجهیزات آنها می‌تواند در دمای بالا کار کند یا خیر. 
خوانندگان محترم لطفاً توجه داشته باشند که ترجمه این مقاله صرفاً به خاطر اطلاع رسانی است و بیشتر بدین خاطر منتشر می‌شود که دوباره بحث جاسوسی سازمان سیا علیه ارتش جمهوری خلق چین داغ شده و سیستم‌های ضد جاسوسی جمهوری خلق چین نیز بر علیه فعالیت‌های جاسوسی آمریکا و کشورهای غربی به شدت فعال شده‌اند. نگاه کنید به مقالات اخیر که در مجله هفته منتشر شده است. رسانه آسیا تایم قبلاً هم مطالب جنجالی در مورد جمهوری خلق چین منتشر کرده است که بعداً به اثبات رسیده که این گزارش‌ها حقیقت نداشته است. ما در مورد صحت و سقم این اطلاعات هیچ نوع تضمینی نمی‌توانیم ارائه دهیم.

مقالات مرتبط

...

بیش از شش ماه پیش، در پایان گفت‌وگوهای هشت ساعته در کرملین، رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور شی ادامه

...

کوبا از حضور گسترده هیأت‌های نمایندگی از همه قاره‌ها در اجلاس هاوانا استقبال می‌کند: دیدگاه مشترکی د... ادامه

...

چین در بحبوحه تحقیقات رشوه، رئیس نیروی موشکی را جایگزین کرد. ادامه

...

بيست وسومین نشست سازمان همکاری شانگهای، بتاریخ چهارم جولای 2023 ازطریق ویدیو کنفراس به میز بانی نرند... ادامه

...

چرا آمریکا در ایجاد اغتشاش در ایران اینقدر عجله دارد؟ و چرا توافق ایران و عربستان ناقوس پایان سلطه د... ادامه

...

مذاکرات رسمی روسیه و چین به عنوان بخشی از سفر شی جین‌پینگ به روسیه ۲۱ مارس، در کرملین انجام ش ادامه

...

ایران و عربستان سعودی ترک مخاصمه کردند و برای برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. این توافق در... ادامه

...

در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار، چین بیش از نیمی از تجارت خود با روسیه را با ارزی غیر از دلار آمریکا تسو... ادامه

...

این روزها در غرب فریاد کمک نظامی چین به روسیه بلند شده است. این حرف را از دو زاویه می‌توان دید: ادامه

...

در ساختن این حزب سازمانهای تندرو پاکستان رول عمده داشته در مراحل اول باهمکاری پاکستانی ها در غرب چین... ادامه

...

پیاده کردن پیروزمندانه هر برنامه ی کشورداری در ساختن و سازمان دهی دسته ای از باورها و ارزش های مشترک... ادامه

...

والنتین کاتاسانوف (Valentin Katasonov)، پروفسور، دکتر علوم اقتصادی، مدیر مرکز پژوهش‌های اقتصادی «شار... ادامه